Magiczne poranki i wieczorne rytuały - jak dobrze zacząć dzień - Stylowa Moda

Magiczne poranki i wieczorne rytuały – jak dobrze zacząć dzień

Codzienność
Izabela Jabłonowska
0 Komentarzy

Poranki mogą nas nastrajać pozytywnie na cały dzień, dodawać wigoru, przynosić radość i sprawiać satysfakcję. To czas, kiedy możemy zapanować nad emocjami i rzeczywistością poprzez małe nawyki, które czynią wielką zmianę. Naprawdę wierzę, że jeśli wygramy małe bitwy rano, wygramy wojnę w dzień.

Według moich poglądów stylowa kobieta, to taka, która wie, czego chce od życia i stara się być zorganizowana, jest dzielna, chętna do nauki i wykazuje się samodyscypliną. Może to zabrzmieć dziwnie, ale wielokrotnie pisałam o tym, że styl to też osobowość i charyzma, a trudno byłoby mi podziwiać rozlazłą nimfę, co ogląda telenowelę, malując paznokcie. Gustuję bardziej w przekonaniu, że stylowe kobiety są wyjątkowe i zmieniają świat. Do tego potrzebna jest determinacja i odczuwanie piękna jako formy wyższej. No to zaczynamy!

„Czas robi swoje. A ty, człowieku?” Stanisław Jerzy Lec

Na wstępie zaznaczam, że nie jestem ekspertem od zarządzania czasem. Ciągle podnoszę sobie poprzeczkę, by być skuteczniejszą przedsiębiorczynią i ekspertem od stylu. Ważne jest też dla mnie, aby rozwijać się jako człowiek. Nie mogę też napisać, że to, co Ci proponuję, nauczyłam się metodą prób i błędów, choć i tak bywało. Po prostu uznałam, że są w tym lepsi ode mnie i chcę się od nich czerpać wiedzę. Wynieść wartość od mentorów. Od kiedy moja świadomość upływającego czasu i jego mądrego wykorzystania rosła, szukałam ciekawych pozycji i nazwisk, które oferowały propozycje na moje #miraclemorning.

<img  scr="https://stylowamoda.pl/osobista-stylistka.jpg" alt="Zakupy-ze-stylistką-przegląd-szafy-analiza-kolorystyczna-kreowanie-wizerunku-osobista-stylistka-warszawa-olsztyn-trójmiasto-poznań"/>

w ogrodzie 7
w ogrodzie 9

<img  scr="https://stylowamoda.pl/osobista-stylistka.jpg" alt="Zakupy-ze-stylistką-przegląd-szafy-analiza-kolorystyczna-kreowanie-wizerunku-osobista-stylistka-warszawa-olsztyn-trójmiasto-poznań"/>

<img  scr="https://stylowamoda.pl/osobista-stylistka.jpg" alt="Zakupy-ze-stylistką-przegląd-szafy-analiza-kolorystyczna-kreowanie-wizerunku-osobista-stylistka-warszawa-olsztyn-trójmiasto-poznań"/>

<img  scr="https://stylowamoda.pl/osobista-stylistka.jpg" alt="Zakupy-ze-stylistką-przegląd-szafy-analiza-kolorystyczna-kreowanie-wizerunku-osobista-stylistka-warszawa-olsztyn-trójmiasto-poznań"/>

<img  scr="https://stylowamoda.pl/osobista-stylistka.jpg" alt="Zakupy-ze-stylistką-przegląd-szafy-analiza-kolorystyczna-kreowanie-wizerunku-osobista-stylistka-warszawa-olsztyn-trójmiasto-poznań"/>

<img  scr="https://stylowamoda.pl/osobista-stylistka.jpg" alt="Zakupy-ze-stylistką-przegląd-szafy-analiza-kolorystyczna-kreowanie-wizerunku-osobista-stylistka-warszawa-olsztyn-trójmiasto-poznań"/>

<img  scr="https://stylowamoda.pl/osobista-stylistka.jpg" alt="Zakupy-ze-stylistką-przegląd-szafy-analiza-kolorystyczna-kreowanie-wizerunku-osobista-stylistka-warszawa-olsztyn-trójmiasto-poznań"/>

<img  scr="https://stylowamoda.pl/osobista-stylistka.jpg" alt="Zakupy-ze-stylistką-przegląd-szafy-analiza-kolorystyczna-kreowanie-wizerunku-osobista-stylistka-warszawa-olsztyn-trójmiasto-poznań"/>

<img  scr="https://stylowamoda.pl/osobista-stylistka.jpg" alt="Zakupy-ze-stylistką-przegląd-szafy-analiza-kolorystyczna-kreowanie-wizerunku-osobista-stylistka-warszawa-olsztyn-trójmiasto-poznań"/>

<img  scr="https://stylowamoda.pl/osobista-stylistka.jpg" alt="Zakupy-ze-stylistką-przegląd-szafy-analiza-kolorystyczna-kreowanie-wizerunku-osobista-stylistka-warszawa-olsztyn-trójmiasto-poznań"/>

Sprawdziłam, co na mnie działa optymalnie, ale też wybrałam najlepsze rozwiązania. Przedstawię Ci je z nadzieją, że dzięki nim zmienisz swoje życie, ustawisz priorytety i nabędziesz więcej charakteru, szlifując swój wewnętrzny diament. Postrzegam dany nam czas jako wędrówkę, podczas niej mamy dawać z siebie więcej i więcej. Dlatego w myśl zasady, że „mistrzem się staje, a nie rodzi” zapraszam Cię do ustalenia własnych porannych rytuałów. Liczę, że po przeczytaniu tego tekstu weźmiesz notes bądź kalendarz do ręki i szczegółowo zaplanujesz swój idealny, cudowny poranek, o ile jeszcze takiego nie masz.

W zasadzie dobrze zaczęty dzień rozpoczyna się wieczorem w poprzedzającej go dobie.  Staram się możliwie wcześnie chodzić spać, dlatego że budzę się również wcześnie. Wydaje mi się, że przesunęłam swój chronotyp z sowy na skowronka z powodów rodzinno-zawodowych. Zawsze osoby, które wstawały ze wschodem słońca, były dla mnie wzorem i chciałabym, aby tak pozostało. Poranki są malownicze, nawet te mroźne, mgliste i dżdżyste, nadają ton i sens, poza tym kocham ich transcendentalną ciszę.  Doznawanie świtu to wrażenie zmysłowe – ciepła, milusia poduszka, zimna woda, zapach ulubionej herbaty albo śpiew ptaków, szum drzew, wystawienie twarzy na ciepłe, pierwsze promienie słońca. Jednak to również taka tajemnica, która wykracza poza doznania zmysłowe, skłania do odczuwania i zadawania wielkich pytań.

Skupmy się jednak na konkretach. Wieczorem ograniczam emisję niebieskiego światła, emitowanego przez smartfona i monitor komputera. W zasadzie od godziny 19 jestem offline. Wyjątkiem jest słuchanie audiobooka, o ile wychodzę na wieczorny spacer z psem, wtedy przez kilka sekund włączam aplikację (korzystam ze Storytel), czasem przez telefon rozmawiam z mamą.

Godzinę przed snem wypijam szklankę wody lub pół szklanki letniej wody z dwoma łyżkami ekologicznego octu z cydru (jabłkowego). Ocet ten zawiera mnóstwo witamin i aminokwasy pozwalające się zrelaksować, przyczynia się do lepszego snu. W zimniejszych miesiącach lubię pić złote mleko na mleku roślinnym (ajurwedyjski przepis znajdziesz w internecie), piję też zioła – lawendę, melisę, mieszanki na dobranoc.

Obojętnie czy mam makijaż, czy nie, staram się wcześniej umyć twarz i wykonać zabiegi pielęgnacyjne, aby preparaty, które zastosuję, wchłonęły się dobrze w skórę, a nie w pościel. Stosuję pielęgnację wieloetapową, więc zdarza mi się jeszcze dołożyć po odczekaniu pewnego czasu dodatkowo maskę nocną na krem lub kroplę wybranego olejku eterycznego, roztartego w dłoniach, albo czytając masować twarz.

Robiąc zabiegi higieniczne staram się zresetować głowę, ustawić priorytety i dwa główne zadania na kolejny dzień. Kiedyś planowałam zbyt dużo na jeden dzień, przez co wpadałam we frustrację. To było oczywistą konsekwencją dla osoby, która nie lubi działać pod presją czasu. Dwie najważniejsze sprawy, które przybliżają mnie do realizacji projektów, to pomysł wielu znanych i szanowanych ludzi sukcesu. Nie ma co rozmieniać się na drobne. Rano budzę się z przekonaniem, że wiem, co mam robić, nie marnuję czasu na nieistotne kwestie. Sprawy ważne ustawiam na początek dnia, koło południa robię bieżączkę (maile, telefony, itp.), a później spotkania. Wyjątkiem mogą być dni wyjazdów, eventów, realizacji usługi, kiedy dzień musi być zaplanowany na inny sposób.

Gdy czeka mnie spotkanie, wyjazd czy ważne wyjście kolejnego dnia, kwestię własnej stylizacji wolę przygotować sobie po południu lub koło południa. Nie czekam na wieczór, bo wtedy moje nadprzyrodzone moce zaczynają przysypiać, a w domu panuje wciąż gwar i ruch. Córka artystka ćwiczy grę na instrumentach, maluch domaga się uwagi, jemy kolację, każdy ma milion spraw. Dlatego zestaw ubraniowy na dzień następny robię z większym wyprzedzeniem.

Dość mocno jestem wciągnięta w aromaterapię, dlatego często na noc stosuję dyfuzor do naturalnych olejków. Wietrzę też sypialnię, przy okazji obniżam nieco jej temperaturę. Zdecydowanie wolę się ciepło przykryć, niż mieć ciepło w pokoju do snu.

Kilkanaście lub czasem kilkadziesiąt minut leżę na współczesnej macie fakira – Pranamat. Zdarza mi się na niej zasnąć… Auć. W ten sposób czytam bajki swojemu najmłodszemu szkrabowi, a jeśli mam jeszcze siłę to sobie. Ważne jest jednak, by nie były to pozycje nadmiernie stymulujące mózg. Raczej powieść, lekki poradnik albo coś z duchowości. Zimą i jesienią, kiedy szczególnie odczuwam ziąb za oknem, z lubością sięgam po termofor. Znasz to potworne uczucie, kiedy zimne stopy nie dają zasnąć? Ewentualnie zakładam ulubione skarpetki z wełną z alpaki. Wykonuję przez 2-3 minuty ćwiczenia oddechowe. Zakładam jedwabną maskę na oczy, która pomaga mi spać w idealnej ciemności i zwiększyć poziom melaniny. Przy okazji tak dbam o cerę. Zapraszam Cię też do przeczytania wpisu “Przyjemności i tortury czyli domowy wellness” – KLIK.

Dobranoc…

… Dzień dobry!

Wstaję najczęściej o 5.00. Poważnie rozważam profesjonalny symulator świtu, byłby przydatny podczas ciemnych poranków. Na razie objęcia Morfeusza wyrywa mnie muzyka z telefonu, choć bywa, że wstaję sama.

Staram się nie zrywać jak zwierz wystraszony najcichszym szelestem trawy. W zasadzie jest to jedyny sposób, by dzień nie rozjechał się zanadto. Jeśli chcę mieć chwilę tylko dla siebie, a mam męża, 3 dzieci i psa, każdemu poświęcam jakiś czas, coś dla nich robię. Gdybym miała czekać aż wszystkich wyprawię i ogarnę pilne domowe czynności, a potem sama się ogarnę, zrobiłaby się 11.00! Pobudka o 5. 00 umożliwia mi uporanie się z pewnymi tematami, a przez to większą produktywność i poziom satysfakcji z każdego dnia.

Po wyłączeniu budzika spokojnie się przeciągam i ubieram coś cieplejszego na piżamę albo wskakuję we wcześniej przygotowane sportowe wdzianko. Warto wychodzić z domu rano i wieczorem, aby odpowiednio nastroić swój wewnętrzny zegar ze światłem naturalnym. Dzięki temu nasz rytm dobowy zostaje dobrze zaprogramowany.

Znam swoje życiowe wartości. To im są podporządkowane moje decyzje i działania. Staram się odgradzać rzeczy pilne od ważnych, bo to zupełnie nie to samo, a potem efektywnie rozpocząć dzień. Ten piękny dar, który otrzymujemy bezwarunkowo i możemy go dowolnie zapisać.

<img  scr="https://stylowamoda.pl/osobista-stylistka.jpg" alt="Zakupy-ze-stylistką-przegląd-szafy-analiza-kolorystyczna-kreowanie-wizerunku-osobista-stylistka-warszawa-olsztyn-trójmiasto-poznań"/>

<img  scr="https://stylowamoda.pl/osobista-stylistka.jpg" alt="Zakupy-ze-stylistką-przegląd-szafy-analiza-kolorystyczna-kreowanie-wizerunku-osobista-stylistka-warszawa-olsztyn-trójmiasto-poznań"/>

<img  scr="https://stylowamoda.pl/osobista-stylistka.jpg" alt="Zakupy-ze-stylistką-przegląd-szafy-analiza-kolorystyczna-kreowanie-wizerunku-osobista-stylistka-warszawa-olsztyn-trójmiasto-poznań"/>

<img  scr="https://stylowamoda.pl/osobista-stylistka.jpg" alt="Zakupy-ze-stylistką-przegląd-szafy-analiza-kolorystyczna-kreowanie-wizerunku-osobista-stylistka-warszawa-olsztyn-trójmiasto-poznań"/>

Ćwiczę 3-4 razy w tygodniu. Nie robię tego codziennie, daję się zregenerować mięśniom. Jestem aktywna fizycznie od wielu lat i pilnuję tego, by ruszać się, nawet gdy mi się nie chce. Robię to nie tyle ze względu na wygląd, choć jest to dodatkowym bonusem, ale przede wszystkim dla zdrowia. Nie dbanie o siebie jest krótkowzroczne i nieodpowiedzialne. Jeżeli myślisz, że nie masz czasu na trening, będziesz musiała znaleźć czas na lekarza i pieniądze na te wszystkie substytuty zdrowia w pigułce. Nie zadaję sobie tego pytania, czy może przypadkiem chce mi się zrobić kilka kilometrów biegu albo mordercze ćwiczenia baletowe, po prostu robię to i tyle. Po wszystkim jestem z siebie dumna, co też daje wielką motywację do działania.

Zdarza mi się łykać suplementy i przyjmować adaptogeny. Robię to po śniadaniu. Warte do rozważenia jest kilka propozycji, oczywiście nie wszystkie na raz i niecały czas. Skonsultuj to z lekarzem. Poczytaj na ich temat, znajdź przydatne informacje i sama zdecyduj. Ja polecam ashwagandhę, gotu colę, peptydy kolagenowe, cytrynian magnezu (lub olejek magnezowy), bromelinę, probiotyki (najpierw sprawdź, jakich Ci brakuje), D3+K2, B12 (weganie) olej z wiesiołka, fitoceramidy, Q10, oligonol, reswrator, astaksantynę, korzeń maca, ekstrakt z kory sosny nadmorskiej.

Moje magiczne poranki sprowadzają się do kilku nawyków, które wykonuję już z przyzwyczajenia sprawnie i w odpowiedniej kolejności. Oto one:

 

  • Szklanka ciepłej wody z sokiem z cytryny lub rokitnika.
  • Ćwiczenia i praktykowanie wdzięczności. Słuchanie audiobooków, szkoleń, podcastów, gdy biegam/ ćwiczę.
  • Płukanie buzi olejem kokosowym i mycie zębów.
  • Higiena, pielęgnacja, ew. makijaż (nie robię go codziennie).
  • Lektura Pisma Św., lectio divina, medytacja.
  • Pisanie dziennika (5 min).
  • Śniadanie makrobiotyczne, najlepiej na ciepło. I znów zęby.
  • Czytanie książki (moda, biznes, rozwój osobisty) – ok. 30 min. Nie wzmacniaj się lekturą za długo, bo dzień się rozjedzie.

 

W dni, kiedy ćwiczę, cały cykl zajmuję mi około 2 h, kiedy nie ćwiczę około godziny. Następnie piszę książki, tworzę Stylowego Bloga, realizuję zadania,  pracuję z klientami.

Na obniżony nastrój podobno pomaga potrzymanie równolegle do warg ołówka bądź długopisu w ustach. Jest udowodnione naukowo, że nasz mózg nie rozróżnia powodu, z jakiego unoszą nam się kąciki ust i odczytuje to jako dobry znak do wydzielania hormonów szczęścia. Przyznam, że kiedy sytuacja jest fatalna, to takie czary-mary na nic się nie zdają, ale czasem, gdy tak po ludzku nic się nie chce lub odczuwam melancholię, ten trik działa. To poprawia humor i nastawienie. Ten patent wyniosłam z eventów i szkoleń Kuby B. Bączka. Czasem tak sobie stukam w klawiaturę i symuluję radość, aż poczuję się lepiej.

Książki, w których znajdziesz wartościowe informacje na temat dobrze wykorzystanego czasu rano to: „Fenomen poranka” Hala Elroda, „Narzędzia tytanów” Tima Ferrissa, „Śpij dobrze” Nicka Littlehalesa, „Make your bed” Williama H. McRavena, „Co ludzie sukcesu robią przed śniadaniem” Laury Vanderkam, „Młoda bez skalpela” dr Nigmy Talib, „Miliarderzy” Charlesa Poissanta i „Reguła 5 sekund” Mela Robbinsa.

Jeśli wolisz coś online, to zajrzyj do Kamili Rowińskiej lub Bartka Popiela na szkolenie z produktywności. Ja przerobiłam wszystkie te materiały i na ich podstawie wypracowałam własne rytuały, które każdego dnia, krok po kroku, prowadzą mnie do osiągania osobistych i zawodowych celów.

Będzie mi niezwykle miło, jeśli podzielisz się swoją poranną rutyną, opiszesz osobiste zwyczaje lub wspomnisz o wartościowej publikacji na ten temat. Liczę na propozycje, które mogą sprawić, że jesteśmy skuteczniejsi i lepsi, jako ludzie. Nie bądź lisek chytrusek i nie zatrzymuj ich tylko dla siebie, napisz komentarz 😊.

<img  scr="https://stylowamoda.pl/osobista-stylistka.jpg" alt="Zakupy-ze-stylistką-przegląd-szafy-analiza-kolorystyczna-kreowanie-wizerunku-osobista-stylistka-warszawa-olsztyn-trójmiasto-poznań"/>

<img  scr="https://stylowamoda.pl/osobista-stylistka.jpg" alt="Zakupy-ze-stylistką-przegląd-szafy-analiza-kolorystyczna-kreowanie-wizerunku-osobista-stylistka-warszawa-olsztyn-trójmiasto-poznań"/>

<img  scr="https://stylowamoda.pl/osobista-stylistka.jpg" alt="Zakupy-ze-stylistką-przegląd-szafy-analiza-kolorystyczna-kreowanie-wizerunku-osobista-stylistka-warszawa-olsztyn-trójmiasto-poznań"/>

<img  scr="https://stylowamoda.pl/osobista-stylistka.jpg" alt="Zakupy-ze-stylistką-przegląd-szafy-analiza-kolorystyczna-kreowanie-wizerunku-osobista-stylistka-warszawa-olsztyn-trójmiasto-poznań"/>

Koszula nocna Lunaby/ Zawieszka kluczyk La Marqueuse/ Łańcuszek vintege, mały butik jubilerski/ Wachlarz oryginalny chiński z jedwabiu

Lakier do paznokci NCLA “Call My Agent” 

Za kawałek raju do sesji dziękuję Rodzicom.

Być może zainteresuje Cię wpis “Moc zaklęta w kamieniach i kryształach” – KLIK.

Izabela
Autorka Izabela Jabłonowska

Moją misją jest wspieranie innych poprzez mądrą, wartościową i wysmakowaną inspirację. Zwrócenie uwagi na szczegół, jakość, pochodzenie, historię. Ten blog może być dla Ciebie wartościowym miejscem, gdyż często słyszę od innych, że potrafię ciekawie opowiadać. Być może jestem jedyną w swoim rodzaju kobiecą wersją Hakawati, opowiadacza historii z powołania i przeznaczenia. Kiedy coś tworzę czuję radość, spełnienie, wolność. Uważam, że klasyka jest piękna, a być elegancką kobietą to znaczy mieć dobre maniery, a nie najmodniejszą parę szpilek. Dziękuję, że jesteście i mnie wspieracie, dzięki Wam mogę robić to, co kocham. Prywatnie jestem żoną i mamą 3 dzieci.

Do góry

Prawa do wszystkich publikacji i zdjęć na blogu należą do firmy Stylowa Moda Izabela Jabłonowska. Nie wyrażamy zgody na ich kopiowanie i rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie w celach komercyjnych.

Zobacz także

Zobacz więcej

Newsletter

Stylowy, ekskluzywny, inspirujący

Dołącz do zainspirowanych czytelników i pobierz bezpłatnie ebook w formacie pdf lub epub "Styl - sztuka pięknego wizerunku". Zobacz dlaczego cenią go nawet eksperci z branży mody. Zyskaj więcej stylowych porad i wartościowej wiedzy, dzięki którym podrasujesz swój indywidualny styl.

EBOOK W PREZENCIE

EBOOK W PREZENCIE